9 Nisan 2013 Salı

susuz sütlaç


sütlaç yaparken kas yapan tek insan olarak tarihe geçebilirim...
nasıl mı?

sütlaca bayılırım, peş peşe 3-5 tane falan yerim. en çok da annemin sütlacını severim... daha önce bikaç teşebbüsüm oldu sütlaç yapmak için ama hepsi büyük fiyaskolarla sonuçlandı (ya çok kuru, ya çok sulu, ya çok tatlı, ya tatsız tutsuz..)

2 gündür deli gibi sütlaç istiyorum. internetten bakıyorum, nerdeyse bütün tarifler sulu. ama benim annem sütlacı susuz yapar. sütlaç dediğin susuz olur! ben de annemi aradım tabi ki..

sonra bi elimde benim oğlan, tuttum mutfağın yolunu...


ve işte tarif...
ölçüler çok kolay:

bi su bardağı pirinç
aynı su bardağıyla 1,5 bardak toz şeker
2 litre süt
varsa da bi paket vanilya

bunların hepsini bi tencerede buluşturuyoruz gençler. bakın, su falan yok.
çok yüksek ateşte değil, mümkünse ocağın küçük gözünde, kaynayana kadar karıştırıyoruz. (aslında hepsini karıştırmaya başladığınızda tadına bakarsanız şeker ekleme şansınız olabilir. ben tatlı severim, 1,5 bardak toz şeker benim için idealdi mesela)

işte kası da bu esnada yapabilirsiniz: oğlanı elimden bırakamadım, yani bi elimde yaklaşık 5 kilo, öbür elimle sütlaç karıştırıyorum! bu arada bır bır bır konuşuyorum çünkü oğlan büyülenmiş gibi beni izliyo! sustuğum anda mıkırdırıyo!
en son sütlaç kaynadığında benimkinin gözler kapanmıştı, koşarak onu koltuğa bıraktığımdaysa kolumu bi müddet eski haline getiremedim, üstünde hala oğlan varmış pozisyonunda kaldı bi müddet daha :)

tarife devam edelim: sütlaç kaynamaya başladığında pirinçler henüz tam pişmemiş oluyo. o yüzden altını kısıp aralarda yine karıştırmak suretiyle pirinçleri takibe alıyoruz. alıp ağzınıza atabilirsiniz, yumuşadıkları anda sütlaç hazır demektir!

işte budur, sütlaç dediğin susuz olur arkadaş...

3 yorum:

  1. Merhaba ben de sizin gibi sütlaca su katmayı sevmeyenlerdenim. Tarifi denedim ve çok lezzetli oldu teşekkürler. Ancak bu haliyle çok şekerli oluyor ı yüzden şekerin tamamını dökmeden önce tadına bakarak ilave etmelerini tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba tadı çok füzel oldu ancak 2 litre süt çok öu geldi acaba baya sıvı oldu puding gibi katılaşması gerekmiyor mu biraz acemiyimde tam bilemedim :)

    YanıtlaSil
  3. Sekeri sonra koyun cunki şeker pirinçi sertlestirir

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...