23 Şubat 2013 Cumartesi

karnıbahar kızartması

nedendir bilmem, geçenlerde yazdığım yoğurtlu karnıbahar tarifim, en çok okunanların arasına girdi. demek ki seviyoruz arkadaş karnıbaharı diye mutlu oldum ben de...

hamileliğimin son haftasına girdiğim şu günlerde evde oturmaktan bunalıp dün kendimi kapımın önündeki pazara attım, hem dolaşırım, hem pişirecek bişeyler bulurum umuduyla. pazar toparlanıyodu o yüzden çok alternatifim yoktu ama karnıbaharları kesilmiş, temizlenmiş görünce bi deneyeyim dedim. tabi insanın alacağı şeyin adını bilmesi de önemli, uzun bi süre aklıma "karnıbahar" gelmedi. pazarcıya "şu beyaz şeyden yarım kilo istiyorum" dediğimde adamdaki şokun fotoğrafını çekseydim iyi olabilirdi aslında...

neyse, biz gelelim karnıbahar kızartmasının nasıl yapıldığına...



karnıbaharları kızartmak için de önce haşlamak gerekiyomuş. geçen seferki kokudan tecrübeli olduğum için haşlama suyuna bu sefer hem sirke hem de ekmek dilimi koydum. camı da açtım. hangisi etkili oldu bilmiyorum ama koku baya azdı....

onlar haşlanırken ben de bi kaba 2 yumurta, 3 kaşık un, tuz, ve krep kıvamına gelecek kadar su koyup karıştırdım.

ben bunları yaparken de benim bey geldi. bana baya bi güldü, özellikle sanki dünyanın en şahane şeyini yapıyomuşum gibi her hareketimin fotoğrafını çekmemle de baya bi dalga geçti. "sen anlamazsın, git kendine yicek bişey bul" diye kendisini başımdan atmak suretiyle uzaklaştırsam da baya bi süre gülmeye devam etti. bu arada adamı "kendine yicek bişey bul" diye başından atan tek kişi ben değilimdir heralde? kendi karnımı doyuruyorum ben işte, o da kendininkini doyursun :)

neyse, tariften sapmayalım. karnıbaharlar yumuşayınca onları ocaktan alıp süzdüm ve yumurtalı bulamaca batırarak tavaya atmaya başladım (evet bi taraftan yağ kızdırıp tavayı hazırlamıştım bile, hehehe)

benimki sosu bol bi karnıbahar kızartması oldu. her tarafını güzelce pişirdim. sonra bu kızarmış yarım kilo karnıbaharı üstüne yoğurt döküp bir oturuşta afiyetle yedim. (size bi ara hamilelerin yeme potansiyelini de anlatmalıyım sanırım)

ha bu arada, en önemli kısmın, yani piştikten sonraki görüntülerin fotoğrafını çekmeyi tabi ki unuttum! öyle bi dalmışım ki yemeğe, "yav bişey daha yapıcaktım sanki" diye düşünene kadar 30 saniyede bütün kızartmayı mideme indirmiştim. sonra tabi mecburen kalan 3-4 parçayı da kızarttım, sırf fotoğraf çekmek için bak, yoksa doymadığımdan değil... zor olsa da onları mideye indirmeden fotoğraflamayı başardım...

bence denemeye değer gençler, üşenmezseniz yapın derim ben...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...