8 Eylül 2014 Pazartesi

kekler mekler

ho ho ho :)
tarifte ve her şeyde arayı oldukça açmışım, hemen telafi etmek isterim :)
e bi de kendi yaptığım yemeklerin tariflerini geri dönüp kendi bloğumdan yapabilen bi insan olduğumdan yazmadığımda yaptığım şeyi bi daha yapamıyorum arkadaş :)

yumurtasız bi kek tarifim var, yaptım denedim oldu.

malzemeler kolaycacık:
2 bardak un
yarım bardak sıvı yağ (ben zeytinyağı tercih ettim)
1,5 bardak süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 bardak şeker (esmer şeker olsa sanki daha bi güzel olabilir)
1 paket kakao

yapılışı daha da kolaycacık: şeker, vanilya ve yağı bi güzel çırpıyoruz. sonra un, kakao ve kabartma tozunu, üstüne de yavaşça sütü ekliyoruz. bi güzel çırpmaya devam :) hepsi bulamaç olunca yağladığınız kek kalıbına, ya da benim gibi kek kalıbı olmayanlar için, yağlı kağıt serdiğiniz borcamınıza bu bulamaçı döküyoruz. 180 derece ısıttığımız fırına atıyoruz, 35-40 dakikada muhteşem kekimiz hazııırrr :) isterseniz ortasına kürdan batırıp içinin ıslak kalıp kalmadığını anlayabilirsiniz. zaten 20. dakika itibariyle evi nefis kek kokusu sarmaya başlıyo :)

bu arada ben bu keki ilk yaptığımda ortası ıslak kalmıştı. ama sanki o zaman daha bi güzel oldu :) içinde yumurta gibi çiğ kalsa problem olcak bişey de yok, misler gibi yedik valla keki. bu fotoğrafta gördüğünüz de o ilk kekim işte :) yağlı kağıt koymasam şekli daha güzel olurdu belki ama böyle de yıkaması kolay oldu (tembel işi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...