16 Ocak 2012 Pazartesi

kod adı: eticin

komik aşkmeşk hikayelerim olduğuna inanan bazı takipçilerim var. son şifa niyetine yazımı twitter’da “sevip de kavuşamayanlar, hasta olup da iyileşemeyenler için” diye duyurunca bu sevgili takipçilerimiz sabahın 6’sında aşkmeşk yazdım sanarak yazıyı okumuş, sonra da hayal kırıklığı yaşamışlar…

bi insanın nasıl komik aşkmeşk hikayeleri olabilir ki? aşkmeşk dediğin ciddi mevzu, buğulu kelimeler, uzun virgülsüz cümleler gerektirir anlatmak için. ne anlatayım ben şimdi? ben tavuk suyu çorba tarifi vermeyi, patatese olan aşkımı anlatmayı tercih ediyorum. onlar için süslü cümlelere de gerek yok. kısacası, aşkmeşk karın doyurmuyor a dostlar!

ama aslında komik hikayelerim var evet. mesela beğendiğim birini tavlamak için bütün şirketi seferber etmişliğim var! el birliğiyle “ilk görüşte aşk”ıma kavuştuk, ki kendisi halihazırda “müstakbel” beyim olur. bu, çalışma arkadaşlarımın ve benim zaferimdir!

bi de mesela gene aynı “ilk görüşte aşk”ım için “romantik komedi operasyonu” düzenlemişliğim var. bunda da çok eticin bi arkadaşımın oldukça desteğini görmüşümdür. bu operasyonun tarifi de bu yazının ana konusudur aslında…


“romantik komedi operasyonu” nedir?
eticin kodadlı, kodadından daha da eticin bi arkadaşım var. (yazar burada bloğun en sadık takipçisine el sallamakta, “len eticin, “fermuarın laneti”ni de anlatıcam daha dur ahahaha” demektedir.) bu operasyon aslında ikimizin operasyonudur.

ofiste yeni çalışmaya başlayan bir arkadaşa önce gözüm, sonra gönlüm kaymış; bu arkadaşı “pis kesmek” suretiyle göz hapsine almıştım. bu konuda en büyük destekçim eticin’di. konuya bir görev ciddiyetiyle yaklaştı. operasyon yapmakta kararlıydı. hatta o dönemin en favori filmi “romantik komedi”, operasyonumuza adını vermişti bile. biz de başrol oyuncularını kendimize kodadı edinmiştik: sinem ve sedef!

izleyenler bilir, (izlemeyenler için bundan sonraki 3-5 cümle spoiler içerir) filmde sinem, hoşlandığı oyuncuya ulaşmak için çılgın planlar yapar, sedef onun kankasıdır, planlarına gülse de destek olmaktadır. sonunda sinem amacına ulaşır. çocukla ilk tanıştığında her şey doğalmış gibi görünür, ama o bile sinem’i planının bir parçasıdır…

bizim operasyon da o hesap eticin’e göre… biz çılgın ve hain planlar yapıcaz, ve sonunda benimki nasıl olduğunu bile anlamadan “benimki” olacak! her şey de çok doğal gözükecek. o asla bunları bilmeyecek! (tabi ki kendisi planın bütün detaylarını öğrenip sonrasında oldukça güldü…)

operasyonun aşamaları:
sinem kodadlı ben, iş gereği bu yoğun kesişme döneminde sık sık şehir dışına çıkmak zorundaydım. ama sağolsun sedef kodadlı eticin, benimkinin fotoğraflarını çekip çekip ülkenin taa öteki ucundaki bana yollamakta, benimkiyle her girdiği ortamda sık sık benden bahsederek bir bilinçaltına işleme çalışmaları yapmaktaydı.

bu ilk aşama başarıyla sonuçlandı mı tam bilinmemekle birlikte, bizim için hali hazırda bakıp bakıp güldüğümüz komik fotoğrafları anı olarak bıraktı. sanki bir başkasını çekiyormuşcasına rol yapan sedef kodadlı eticin, kadrajın tam ortasına benimkini koymayı başarmış, poz vereninse sadece kolu veya bacağı fotoğrafta!

operasyonun bir diğer aşaması da ortak ilgi alanlarıydı! sedef başarılı bir çalışma çıkarmış, benim gene şehir dışında olduğum günlerden birinde benimkinin elinde bir kitap görmüştü! kitabın adı anında bana iletildi, kitabın konusu, yazarı hakkında araştırmalar yapıldı, bilinçlenildi, kitap kurdu olundu! kitapçılarda kitap arandı, sonra almaktan vazgeçildi, çünkü “aaa ben de o kitabı çok merak ediyordum” denerek çocuktan kitabı istemek suretiyle yepyeni muhabbetlere dalınabileceği planlandı. hesaplandı, kitaplandı.

sonra kitaptan hiç bahsedilmesine gerek kalmadan operasyon bambaşka bir boyut kazandı. sinem kodadlı ben, saman altından su yürüttü, işe koyuldu; benimki, tarafımdan başarıyla tavlandı!

operasyonun sonucu:
kısmetse mayıs gibi evleniyoruz…

benden bu kadar.. aşkmeşk yazamıyorum arkadaş!
bu yazı da evleneceğimizin duyurusu, anısı, nostaljisi olarak burada yerini alsın o zaman…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...