12 Ocak 2012 Perşembe

şifa niyetine tavuk suyu

valla herkes salgından bahsediyo. bu sefer bu salgının bi kurbanı da ben oldum. 5 gündür yatak döşek yatıyorum. sürekli akan bir burun, başka bi insanmışım havası yaratan bi ses ve ciğer söktüren öksürük!

bugün bir haber okudum, ciğerlerinde kanser olan bi kadın öksürürken kanserli kitleyi de çıkarmış! öksürerek kanseri yenmiş yani. benim öksürüğüm de kitle söktüren cinsten. hatta benimki ciğer bile söktürür :)
- selçuk erdem'i seviyoruz -

uzun lafı kısası, kendinize dikkat edin. havalar da bi tuhaf zaten, grip, beta, bronşit fiti fiti geziyo valla ortalıkta.

bu hastalığın en güzel yanı yapmasını ve yemesini çok sevdiğim tavuk suyu çorbayı bol bol içmem oldu. güzel de yapıyorum keratayı. yiyen bayılıyo, hasta olası geliyo, o derece :)

e ben de madem ki tavuk suyu çorbada master yapma derecesindeyim, hemen sizlerle de paylaşayım isterim.

terbiyeli tavuk suyu çorba


önce malzemeler:
tavuk (ister but, ister göğüs, bu çorbanın en güzel yanı tavuğun her yerini kullanabiliyor olmanız)
4 çorba kaşığı tel şehriye
1 tatlı kaşığı tereyağı

terbiyesi için:
2 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı un
1 yumurta

öncelikle tavukları 4-5 bardak suda (tencere ne kadar alıyorsa) yarım saat kadar bir güzel haşlıyoruz.
tavuklar haşlanınca içinden çıkarıp biraz soğumalarını bekliyoruz. tavuklar soğuyunca da bir güzel minik minik didikliyoruz.
bu esnada tencerede kalan suya sakın dokunmuyoruz. tekrar altını yakıp şehriyeleri, didilmiş tavukları, tuzu ve tereyağını katarak karıştırıyoruz.
şehriyeler pişene kadar su kaynayadursun, biz terbiye yapmaya koyuluyoruz.
önce bir kaseye yumurtayı kırıyoruz. üstüne yoğurt ve unu ekleyip bir güzel çırpıyoruz. eğer yemeği tuzlu sevenlerdenseniz terbiyeye de bir tutam tuz atmakta fayda var.
daha sonra ocakta kaynamakta olan çorbadan 2 kaşık su alarak bu terbiyeye katıyoruz. çırpmaya devam.
sonra da yavaş yavaş bu terbiyeyi çorbaya katıyoruz.
biraz daha kaynatıyoruz...

veeee hastalara şifa, dertlere deva tavuk suyu çorbamız hazır!

ister sirkeyle, ister limonla, ister sarımsakla nasıl isterseniz öyle servis edebilirsiniz.

hasta olmanın en güzel yanı sanırım bu tavuk suyuna çorba kısmı... hastayken yapması işkence gibi gelse de içerken tüm acılarınız diniyor, emin olabilirsiniz.

hadi ben gibi hasta olan herkese geçmiş olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...