21 Nisan 2010 Çarşamba

bu ayı yenir mi?

çok pis krep yerim, hmmm, hastasıyım.
ama bir gün şok'ta bir tava gördüm, hayatım değişti :) (bkz. fotoğraftaki ayılı tava)
artık yiyici değili yapıcıyım :)
alışveriş böyle bişey, güzel mi at sepete, ne işine yarar, nerde kullanırsın düşünme..


ama güzel de oldu, tava sayesinde krep nasıl yapılır öğrendim. internetten bütün tariflere baktım, hepsini denedim. sonunda kendi kıvamımı tutturdum. günde 3 öğün krep yeme seviyesine ulaşmış olsam da henüz bıkmış değilim.

yiyenlerin beğenmesinin gazıyla, benim basit krepimin tarifini yazıvereyim şipşak:




1. derin bi kaseye bir su bardağı un döküyoruz.

2. o unun tam göbeğine bir tane yumurta kırıyoruz. çırpıyoruz azcık, çok çirkin bi görüntü oluyo :) biraz da tuz döküyoruz bu çırpış esnasında.

3. o esnada yanıbaşımızda hazır duran bir su bardağı sütü yumurtalı una yavaş yavaş döküyoruz. bu yavaş yavaş dökmenin olayı da şu; biraz dök biraz çırp, biraz dök biraz çırp. çırptıkça kıvamını kontrol edin ama, akışkan hale geldi mi bardaktaki süt bitmemiş de olsa bırakın. bozadan biraz daha akışkan olsun yeter. bi de tabi içinde un tepecikleri kalmasın. hepsini ezim ezim ezin :)

4. tavaya biraz yağ dökün. gerçekten biraz ama. eğer çok olduysa tavanın her yeri yağlandıktan sonra yağı boşaltsanız da olur, vıcık vıcık yağ olmasın her yer. sloganımız: yapışmasın yeter.

5. abartmadan karışımdan tavanın göbeğine dökün. sonra tavayı sağa sola sallayıp karışımı dağıtın. ince olsun, sırrı orda.

6. mis gibi kokular gelmeye başlayınca tavayı sallayın. tavayı salladığızda krep hareket ediyosa (sanki fırlatsanız çevirebilcekmişsiniz gibi olunca yani) diğer tarafı çevirin. becerebilirseniz havada döndürün, beceremiyosanız spatula gibi bir şeyden yardım alın. aman dikkat, arka yüz ön taraftan daha çabuk pişer, sık sık kontrol edin ki yanmasın.

7. yeniden tavaya yağ dökmenize gerek yok. ben bu şekilde tarif ettiğim miktarda yaptığım karışımın tamamını ilk baştaki yağla bitirebiliyorum.



sonrasında artık üstüne nutella mı sürersiniz, peynir domates mi yaparsınız o size kalmış. ama hafif oluyor, çerez gibi bile yiyebiliyorsunuz.

bence deneyin.

bu tarifimin özlü sözü yine cincon'dan gelsin o zaman:
"midemi afakanlar bastı" by cincon

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...