22 Nisan 2010 Perşembe

patatesli kaşarlı "muhteşemus"


uzun zamandır nasıl yapıldığını hatırlamaya çalıştığım bir muhteşemus vardı.
düşünmekten kendimi dağa bayıra vurdum, o derece...
internette aradım taradım yok, çünkü tek hatırladığım patates ve kaşarla yapıldığı. e böyle arayınca püresinden kumpirine bir sürü şey çıkıyo.
en son aman breh, deneye yanıla bulurum dedim ve en acemi ustalığımla işe koyuldum. 15 dakikada yapıp 3 saniyede mideye indirdikten sonra dedim ki, anlatmalıyım!

bu muhteşemus, ki yeme de yanında yat kıvamında olur kendileri, çok basit ama deli lezzetlidir.




hemen tarifleyelim o vakit:

1. 4 adet orta kıvamda patatizi kabuklarını soyup haşlıyoruz. küçük parçalara ayırıyoruz ki haşlanmasını beklerken açlıktan ölmeyelim :)

2. patatizler haşlanırken biz de vakit kaybetmiyor, bir kaba kaşarımızı rendeliyoruz. kaşarın miktarı önemli değil. fazla rendelenmiş kaşar yoktur, zira hepsi kızarmış muhteşemusun üstünde misler gibi eriyebilir:)

3. patatizlerin haşlanması bitince onları bi kaba alıp güzelce eziyoruz. ezerken biraz yağ ve süt koydum, bu muhteşemusta bir etkileri oldu mu anlayamadım gerçi, isterseniz siz de koyun, zira benim yediğim muhteşemus inanılmaz lezzetliydi :) belki de sütle yağın da etkisi vadı, bilemedim ben onu. boşuna mı acemi usta diyorum canım kendime:)

4. bi tavayı hafifçe yağlıyoruz ve yağı kızdırıyoruz. yağ çoksa dökün ya, fazla yağ iyi değil. tavaya yapışmasın yeter :)

5. ezdiğimiz haşlanmış patatesleri iki eşit parçaya bölüyoruz. ilk parçayı ince bi tabaka halinde tavanın en altına, çatalla düzleştire düzleştire koyuyoruz. tavanın dibi gözükmeyecek gibi bi patatiz katmanı yapıyoruz yani. sonra üstünü rendelenmiş kaşarlarla kaplıyoruz. sonra kapta kalan patatizlerle de en üst tabaka olarak kaşarların üstünü örtüyoruz.

6. arkalı önlü güzelce kızartıyoruz. aradaki kaşarlar kendilerine yol bulup tavaya yaklaştıkça kaşarlı patatiz kızartması, muhteşemus kıvmına geliyor:) artmış kaşar varsa onları da üste koydunuz mu eriyiveriyolar zaten anında :)



piştikten sonra mideye indirmeden önceki saniyede bir de fotoğrafını çektim, şekli biraz yamuk yumuk, güleni döverim! ama şekilsiz de olsa nasıl lezzetli olduğu böyle bile anlaşılıyor sanırım :)

bence denemelisiniz!

bu acemi tarifimi de bir cincon sözüyle sonlandırmak isterdim ama kendisi bana baya çemkirdi bugün, o yüzden bir süreliğine cincona ara verip bir başka sevdiğim sözle sonlandırıyorum. cinconun sözleriyle "kaşık atamasa da" buyrun:
"allah'ın emri peygamberin kabriyle"

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...