17 Aralık 2011 Cumartesi

makarnanın en leziz hali fırında olanıdır!

ne haftaydı.. buraya yazı yazmaya uzun süre ara vermemeye kararlıydım ama yoğun bi hafta olunca hiçbişey yazmaya fırsat bulamadım. bu haftayı başka zaman anlatırım, tam bi haftadır beklettiğim muhteşem bi tarifim var: fırında makarna!

her gün makarna yesem sıkılmayan bi insanım. her çeşit soslu makarna, sossuz makarna, sapsade makarna hepsine hastayım. ama fırında makarnayı hiç denememiştim. bi gün baktım yine elimde sadece makarna var, ama evdekiler artık sıkılmış, dedim artık denemenin vaktidir.
tarife baktım, elimde süt var, un var, bi yumurta yok. o işin kolay kısmı dedim koyuldum fırında makarnayı yapmaya. ama ben nerden bileyim, yumurta yüzünden aile faciası yaşayacaktık neredeyse! “sen al, hayır ben alıcam, hayır ben alacam” diye bir kriz yaşadık evet, ama sonra yemeğin lezzeti bütün krizleri unutturdu. bence tarif yumurtasız da olabilir. ola ki sizde de yumurta yoksa bence olayı aile krizine dönüştürmeyin. ama benim tarifim yumurtalı, krize dönüşse de başardım yani yumurta aldırmayı hehe…

malzemesi az, yapımı kolay, yemesi ultra lezzetli “fırırında makarna” tarifimize başlayalım o zaman…



malzemeler:
yarım paket makarna (bence cinsi hiç önemli değil, ben normal çubuk makarna kullandım)
kaşar peyniri (rendelenecek, ne kadar bol o kadar lezzet)
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı sıvı yağ
3 su bardağı süt
2 yumurta

detaylar:
1 tencere
1 süzgeç
1 borcam (derin olsun)
1 de karıştırmak için tahta kaşık
ocak
fırın

hazırlaması:
önce klasik usulle makarnamızı suda bir güzel haşlıyoruz. haşlayıp süzdükten sonra onları süzgeçte bırakıyoruz.
çok bulaşık çıkarmaya gerek yok, makarnayı haşladığımız tencereye 2 yemek kaşığı yağı koyup biraz kızmasını bekliyoruz. sonra 2 yemek kaşığı unu katıyoruz. sürekli karıştırarak kavuruyoruz. internetteki tariflerde “unun kokusu gidene kadar kavurun” yazıyo ama ben o koku nedir çözemediğim için un topak topak olana kadar karıştırdım.
sonra da “yavaş yavaş” sütü ekliyoruz. bu sütün yavaş yavaş eklenmesi diye bişey yok a dostlar, o iş yalan. sütü tencerenin dışına dökmemeye çalışmak, bi de aman hızlı mı döküyorum aceba diye stres olmak fena bişey. o yüzden ilk bardağı ekledim, karıştırdım, 2. ekledim karıştırdım, 3. eledim karıştırdım. hızlı da ekleseniz mis gibi oluyo yemek, kasmayın yani.
sonra zaten karıştırdıkça o sosun koyulaşmasından kıvama geldiğini anlıyosunuz. kaynadıktan sonra karıştırmaya bi süre daha devam edin. sonra kapatın ocağın altını.
süzgeçteki makarnayı tutup bu sosun içine ekleyin.
rendelediğiniz kaşarın yarısını da ekleyin. (yarısını üstü için saklıyoruz.)
2 de yumurtayı kırıverin.
şimdi bu bulamacı güzeeeelce karıştırın.
bu karıştırma işlemini yaparken fırınınızı 175 derecede ısıtmaya başlayın.
karışımızını önceden hafiften yağladığınız borcama yerleştirin. üstünü düzleyip kalan kaşar rendeleriyle üst kısmı tamamen kaplayın.
sonra borcamı fırına verin.
şimdi ağzınızın salyalarını silerek sofrayı kurmaya başlayabilirsiniz çünkü yaklaşık 20 dakika sonra üstü nar gibi kızarmış fırında makarnanızla evdekilere adeta şov yapacaksınız!

buyurunuz, bu tarif, benim ilk fırında makarna deneyimimdir. ama tamamı bi gecede yendi.

acemi usta, gururla ilk “ustalığa yakın” yemek tarifini de böylece yazmış oldu…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...