4 Aralık 2011 Pazar

mübarek aşureler

malum muharrem ayı, ya da ben gibi oburların daha çok bildiği adıyla aşure ayındayız. e, o zaman hadi kolları sıvayalım, malzemelerimizi hazırlayıp aşurelerimizi yapalım, komşularımıza, eşimize dostumuza dağıtalım…

yiğit özgür'ün hastasıyız!
şimdi bu girizgahla sanmayınız ki size burada en güzel aşure nasıl yapılır tarifi vereceğim.. ben, acemi usta, acemilerin acemisi acemi usta, daha patates yemeklerinden etli butlu yemeklere yeni geçiş yapabilmiş acemi usta aşure tarifi verecek.. korkmayın, tabi ki öyle bir şey yok…


ben özellikle eşimize dostumuza dağıtalım kısmıyla ilgileniyorum. o dağıtılan eş dost size nasıl minnettar kalır ona dikkat çekmek istiyorum. tamam, yemek konusunda acemiyim, inkar etmiyorum (bakınız: acemi usta’nın yeri) ama yeme konusunda ne kadar usta olduğumu anlatmak için yepyeni bi blog bile açabilirim! sonuç olarak, acemi usta’nın yeri olarak aşureyi severiz, varsa tarifleriniz gönderin, yapmayı deneriz, sonuçlarını da burada paylaşırız. ama gönderebiliyosanız pişmişini gönderin, nasıl yedik nasıl yedik onu daha bi severek paylaşırız. 
gelelim aşure ayına. aslında aşure ayı değil, aşure günüdür işin aslı, o gün de hicri takvimin ilk ayı olan muharrem ayının 10. gününe gelir. ama aşure dağıtımı, muharrem ayı boyunca yapılabilir yani bence. siz yapın, fazla fazla yapın ki dağıtın. yemek yapma konusunda yeteneksiz olan ama aşure seven arkadaşlarınıza dağıtmayı unutmayın. 

ama illaki bi tarif isterseniz; efendim komşumuzdan eşimizden dostumuzdan gelen aşureyi "ah çok teşekkürler, süpersiniz, harikasınız" çığlıklarıyla alıyoruz... bir tatlı kaşığı kapıyoruz.. sonra da bir göz açma kapama süresinde aşureyi afiyetle mideye indiriyoruz... öyle bir yiyoruz ki tabağı yıkamaya bile gerek kalmıyor.. ama siz yine de yıkayın, komşuya ayıp olmasın..

afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...